bokszaktraining den haag

Na bijna drie maanden ‘thuis’ mogen alle sportscholen weer open vanaf 1 juli. Natuurlijk kon je al lekker in de buitenlucht meedoen aan de bokszaktrainingen bij Hit & Health, maar vanaf nu kunnen we weer beginnen met de reguliere kickbokslessen. Wij hebben er in ieder geval zin in! In deze blog noemen we 10 redenen en tips om weer te beginnen met kickboksen. Dus, stof je kickboksoutfit af, kom van de bank en ga weer lekker trainen!

1.     Thuis beweeg je veel minder

Normaal gesproken ben je vroeg ‘uit de veren’, want je moet naar je werk toe of de kinderen moeten naar school gebracht worden. Je gaat er op tijd uit, maakt de ontbijtboel klaar en zorgt dat alles klaarstaat om de dag te beginnen. Wat je ochtendritueel ook is; meestal heb je om half negen onbewust al aardig wat stappen gezet! Tijdens de coronacrisis werkten veel mensen thuis, of konden helemaal niet naar hun werk toe. Thuis beweeg je nou eenmaal veel minder, dan op een normale werkdag. Een goede reden dus om juist NU weer te beginnen met kickboksen; je hebt wat in te halen!

2.     Kickboksen is goed voor je spieren

Spieren die niet gebruikt worden, slinken in een rap tempo; aldus een recent artikel in de Volkskrant. Iedere dag wordt er één tot twee procent van je spieren afgebroken en weer opgebouwd. Dat betekent dat jouw spieren ook daadwerkelijk in actie moeten komen om goed op te bouwen. Als je tijdens de coronacrisis niet gesport hebt, zijn er dus bijna honderd dagen voorbij. Tijdens die honderd dagen is er dus heel wat spiermassa verloren gegaan! Door het kickboksen weer op te pakken op regelmatige basis, zorg je ervoor dat je spieren weer sterker worden én blijven.

3.     Bouw het sporten weer rustig op

Tijdens de lockdown kon je gewoon door trainen vanaf huis, met behulp van de videolessen van Hit & Health. Toch zijn er heel wat mensen die de motivatie totaal kwijtwaren, ziek zijn geworden of om andere redenen niet mee konden trainen. Als je tijdens de coronacrisis helemaal niet hebt gesport, kan je conditie achteruit hollen. Dit hoeft geen drempel te zijn om weer te gaan kickboksen. Je bent niet de enige! Bouw het sporten weer rustig op en luister naar je lichaam. Je spieren kunnen wat stijver zijn en het heeft nou eenmaal tijd nodig om weer op te bouwen. Laat je niet demotiveren en begin gewoon weer rustig aan, we begeleiden je graag.

Muay Thai Den Haag

4.     Kickboksen zorgt voor een uitlaatklep

Na deze turbulente tijden is er heel wat spanning opgebouwd, niet alleen in je lichaam, maar ook mentaal. Je kunt het gevoel hebben (gehad) dat je opgesloten zat, niets meer kon doen en je gehele ritme lag overhoop. Onbewust kan dit voor heel wat frustratie en spanning zorgen. Door te kickboksen, zorg je ervoor dat je een uitlaatklep hebt. Tijdens de trainingen kan je alles op een fijne en veilige manier eruit slaan en schoppen!

5.     De sportschool neemt extra maatregelen; je kunt veilig komen kickboksen

Misschien wel één van de meest gestelde vragen; is het veilig om weer te beginnen met kickboksen? Bij Hit & Health hebben we er alles aan gedaan om te zorgen dat iedereen veilig kan kickboksen. Sowieso trainen we in kleine groepen en we hanteren strenge hygiëneregels. Alle bokszakken en trainingsruimtes worden na iedere les uitgebreid schoongemaakt. Daarnaast vragen we iedereen om het gebruik van de kleedkamers zoveel mogelijk te vermijden. Probeer om je thuis om te kleden en te douchen en maak alleen indien nodig gebruik van de wc’s. De bokszaklessen vinden (indien het weer het toelaat) nog gewoon buiten plaatst, dus vind je het toch te spannend om binnen te trainen, kun je kiezen voor deze lessen. Daarnaast is het voor iedereen verplicht om te reserveren via de Sportivity-app. Zo kunnen we het maximumaantal mensen per les waarborgen.

6.     Sporten zorgt ervoor dat je minder snel ziek wordt

Wie fit is en een goede conditie heeft, is over het algemeen minder vatbaar. Doordat je weerstand sterker is, zorgt het sporten ervoor dat je minder snel ziek wordt. Daarom raden we je aan om meerdere keren per week te komen trainen, zodat je conditie weer op pijl is en je minder risico loopt om ziek te worden.

kickboksen den haag

7.     Kickboksen vergroot de wereld om je heen

Na al die maanden thuis, mis je heel wat sociale contacten. Normaal gesproken zie je op een dag heel wat mensen op het werk, in de winkel of tijdens het kickboksen. In een lockdown werd de wereld voor heel wat mensen een stuk kleiner. Door weer te gaan kickboksen, vergroot je de wereld om je heen. Je maakt weer een praatje met anderen, voelt je daardoor weer lekkerder in je vel en je vergeet misschien even alle ‘ellende’ van de afgelopen maanden.

8.     Je kunt nu ook overdag kickboksen i.p.v. ‘s avonds

Nog steeds werken veel mensen thuis en daardoor ben je misschien flexibeler, omdat je je eigen tijd indeelt. Je kunt er dus ook gerust voor kiezen om overdag te komen kickboksen, in plaats van ’s avonds na werktijd. Bedenk eens hoe fijn het is om in de ochtend te komen trainen, voor je aan de slag gaat! Zo houd je ’s avonds tijd over voor andere dingen en je bent de rest van de dag scherper.

9.     Je krijgt meer energie

Al die tijd op de bank hangen bevordert je energie niet bepaald. Juist omdat je in een bepaalde ‘sleur’ raakt, heb je misschien steeds minder motivatie om weer te gaan kickboksen. Door gewoon weer te gaan trainen, krijg je meer energie! En dat ga je na een tijdje trainen weer merken, want je staat fitter op, hebt meer concentratie en een betere focus.

10.  Kickboksen is vooral heel leuk!

Last, but nog least: kickboksen is vooral heel leuk! Van heel veel leden hoorden we dat ze het trainen écht hebben gemist. Dat gevoel is wederzijds! Door alle genomen voorzorgsmaatregelen kun je met een gerust hart komen kickboksen. We hanteren niet meer dan 32 mensen per les en houden afstand in acht, ook zorgen we er samen voor dat alle gebruikte materialen en ruimten schoongemaakt worden na iedere les.

Twijfelde jij nog om weer te komen kickboksen of voel jij de energie alweer opborrelen? Wij kunnen in ieder geval niet wachten om weer aan de slag te gaan! Check ons lesrooser en reserveer jouw plek alvast via de Spotivity-app. Ben je nieuw? Kom dan een keer gratis trainen tijdens een proefles.