bokszaktraining den haag

Stiekem ben je al buiten adem als je ergens de trap oploopt en eigenlijk zitten die vetrolletjes toch wel erg in de weg. Misschien ben je al bezig met sporten, maar merk je dat het zwoegen op al die apparaten in de sportschool eigenlijk megasaai is… Als je wilt afvallen, is het belangrijk dat je wel iets doet dat je écht leuk vindt. Wist je dat kickboksen een hele goede manier is om gewicht te verliezen? In deze blog geven we je 10 redenen waarom jij vandaag nog moet beginnen met kickboksen!

1.     Kickboksen is vooral heel leuk

Misschien herken je dat wel: sporten in een gewone sportschool is vaak saai. Je staat maar te zwoegen op een apparaat, met oortjes in je oren om jezelf te motiveren met jouw favoriete muziek. Toch sleep je jezelf elke keer weer met frisse tegenzin naar de sportschool. Maar wat als sporten leuk is? Kickboksen is vooral heel leuk om te doen! Het zorgt voor afwisseling en iedere les leer je weer iets nieuws.

2.     Zet die knop om als je wilt afvallen

Om er vol voor te gaan, moet die knop omgaan. Iedereen die wil afvallen herkent het wel; er zijn altijd excuses en redenen waarom je niet begint met sporten. Probeer eens om te kijken naar wat er wél mogelijk is, in plaats van te focussen op alles wat (nog) niet kan. Onze trainers denken graag met je mee om te kijken welke oefeningen geschikt zijn voor jou.

3.     Stel een doel voor jezelf in

Stel een doel voor jezelf in. Focus niet alleen op de getallen op de weegschaal, maar probeer ook je centimeters op te meten en blijf naar jezelf kijken. Misschien heb je geen doel qua gewicht, maar wil jij je gewoon fitter voelen, makkelijker de trap oprennen of met je (klein)kinderen mee rennen zonder dat je staat te hijgen. Wat jouw doel ook is: kies iets dat haalbaar is voor jezelf én vooral motivatie opwekt om niet op te geven.

Tip: natuurlijk kun je ook een ‘kickboksdoel’ instellen. Bijvoorbeeld: een x aantal minuten op de bokszak losgaan of een bepaalde hoge trap halen. Misschien wil je wel next level gaan, door te trainen voor je eerste wedstrijd!

kickboksen in Den Haag

4.     Probeer verschillende lessen uit

Kickboksen zorgt voor veel variatie en er zijn dan ook verschillende soorten lessen te volgen. Probeer alle lessen uit om te ontdekken waar jij ‘aan’ van gaat. Zo kun je bokszaklessen volgen, waarbij je alleen aan de slag gaat, zonder lichaamscontact met anderen. Maar je kunt ook kiezen voor groepslessen of personal training. Zorg dat je iets doet waar je energie van krijgt.

5.     Kickboksen is een volledige work-out

Waar je in de sportschool verschillende oefeningen en apparaten moet doen om alle spiergroepen te trainen, is dat met kickboksen in één les aanwezig! Tijdens een kickboksles train je verschillende spiergroepen, zodat je een volle work-out doet. Je werkt niet alleen aan je techniek, maar ook aan je uithoudingsvermogen, lenigheid, vetverbranding én conditie. Je zult merken dat je sneller afvalt als je regelmatig komt kickboksen en een gezond voedingspatroon aanhoudt.

6.     Kickboksen zorgt voor een uitlaapklep

Tijdens het kickboksen gooi je alles eruit, zodat je na de training moe, maar voldaan bent. Niet alleen is dit heel goed voor je lichaam, maar ook voor je ‘mind’. Rust in je lijf zorgt ook nog eens voor rust in je hoofd. Naast het verliezen van kilo’s, ga je ook meer ontspannen door het leven als je regelmatig traint.

kickboksen in Den Haag

7.     Je verbrandt veel calorieën

Waarschijnlijk is jouw sportoutfit doorweekt na een gemiddelde kickboksles. Dit komt omdat het intensieve trainingen zijn, waarbij je veel calorieën verbrandt. Als je tegelijkertijd je voedingspatroon aanpast en zorgt voor een gebalanceerd voedingsschema, gaan die kilo’s eraf hollen!

8.     Kies vaste dagen om te kickboksen

Zorg voor die stok achter de deur en kies voor jezelf vaste dagen dat je gaat kickboksen. Natuurlijk zijn wij bij Hit & Health flexibel en kun je op verschillende dagen komen trainen, maar het kan voor jezelf goed werken om vaste sportdagen in je agenda te blokken. ‘No more excuses’.

9.     Krijg sterke buikspieren!

Tijdens het kickboksen ben je continu aan het stoten en trappen en drie keer raden welke spieren daarbij heel belangrijk zijn? Juist; de buikspieren! Als jij wilt afvallen is het belangrijk dat je spieren opbouwt, zodat je weer in shape komt. Door regelmatig te kickboksen krijg je sterke buikspieren.

kickboksen voor vrouwen

10.  Je leert nieuwe mensen kennen

Hit & Health is toegankelijk voor iedereen. In de sportschool vind je mensen van jong tot oud en met allerlei verschillende beroepen. Kickboksen is de ideale manier om nieuwe mensen te leren kennen. Naast dat je afvalt, fitter wordt en conditie opbouwt, breid je ook nog eens je netwerk uit!

Ben jij helemaal klaar met al die excuses om niet te gaan sporten, maar wil je wel afvallen? Kom dan eens vrijblijvend langs voor een proefles bij Hit & Health.